El Cuarteto de Saxofones del conservatorio gana el segundo premio del Concurso IES Ximén d’Urrea

El pasado sabado 17 de febrero se celebro la final del XXI Concurso de Musica de Camara Ximen d’Urrea de la Alcora, en el auditorio de la Caixa Rural de la Alcora Aulaga Morisca del Conservatori Profesional José Iturbi de Valencia, vence el XXI Concurso de Música de Cámara IES Ximén d’Urrea de l’Alcora, quedando segundos empatados en puntuación los grupos de la provincia “Dobles Cordes” del IES Alfons XIII de Cabanes, y “Quartet de Saxofons” Mestre Tàrrega” del Conservatori Profesional Mestre Tàrrega de Castellón. Los terceros fueron “Clar i Nets” de la Escuela de Musica “La Primitiva” de Rafelbunyol de Valencia.

Todo en una edición histórica ya que el Instituto Ximén d’Urrea, organizador del Concurso que cuenta con la colaboración del Ayuntamiento y Caixa Rural de la villa ceramista. Editó un libro que recoge los 20 años del concurso de música de cámara 1997-2017, el cual se presentó en la Gala de Premios, realizando un homenaje a todos cuantos han hecho posible las 20 ediciones, tanto alcaldes de los 20 años, como directores del Instituto, patrocinadores y jurado.
Mientras deliberó el jurado tras las interpretaciones de los cuatro grupos finalistas en el Auditorio de la Caixa Rural de l’Alcora actuó el trío Danzi de Castellón.
Como manifiestan el director del IES organizador Carles Guzmán y el profesor de música Cesar Torlá alma mater de la iniciativa se trata de uno de los certámenes mas arraigados y relevantes de música de cámara de la Comunitat Valenciana para estudiantes que tiene como objetivo potenciar la formación musical de los jóvenes.

El jurado de esta edición estuvo formado por Carles Guzmán, director del IES Ximén d’Urrea de l’Alcora, Marcos Rodríguez, profesor de clarinete de la Escuela de Música Vicent Serrano de l’Alcora, José Diego, pianista y profesor de repertorio del Conservatorio Superior Salvador Seguí de Castellón, y José Luis Miralles, pianista y profesor de piano del Conservatorio Profesional Mestre Tàrrega de Castellón, actuando como secretario Cesar Torlá, profesor de música del IES Ximén d’Urrea, y presentando el acto Gemma Porcar.

El Quartet de saxofones “Mestre Tarrega” del Conservatorio Profesional de Música de Castellón, pertenece al aula de Música de Cámara del profesor Jesús Orón Garcia y esta formado por los alumnos, Jesús Ruiz (saxo soprano), Fatima Broch (Saxo alto), Maria Rubio (Saxo tenor) y Elena Gimeno (Saxo baritono). Obtuvieron un 2º premio y un premio de 500€.

El passat dissabte 17 de febrer se celebre la final del XXI Concurs de Musica de Cambra Ximen d’Urrea de la L’alcora, en l’auditori de la Caixa Rural de la L’alcora Argelaga Morisca del Conservatori Professional José Iturbi de València, venç el XXI Concurs de Música de Cambra IES Ximén d’Urrea de l’Alcora, quedant segons empatats en puntuació els grups de la província “Dobles Cordes”; de l’IES Alfons XIII de Cabanes, i Quartet de Saxofons “Mestre Tàrrega” del Conservatori Professional Mestre Tàrrega de Castelló. Els tercers van ser “Clar i Nets”; de l’Escola de Musica “La Primitiva”; de Rafelbunyol de València.

Tot en una edició històrica ja que l’Institut Ximén d’Urrea, organitzador del Concurs que compta amb la col·laboració de l’Ajuntament i Caixa Rural de la vila ceramista. Va editar un llibre que arreplega els 20 anys del concurs de música de cambra 1997-2017, el qual es va presentar en la Gala de Premis, realitzant un homenatge a tots quants han fet possible les 20 edicions, tant alcaldes dels 20 anys, com a directors de l’Institut, patrocinadors i jurat. Mentres va deliberar el jurat després de les interpretacions dels quatre grups finalistes en l’Auditori de la Caixa Rural de l'Alcora va actuar el trio Danzi de Castelló. Com manifesten el director de l’IES organitzador Carles Guzmán i el professor de música Cessar Torlá alma mater de la iniciativa es tracta d’un dels certàmens mes arrelats i rellevants de música de cambra de la Comunitat Valenciana per a estudiants que té com a objectiu potenciar la formació musical dels jóvens.

El jurat d’esta edició va estar format per Carles Guzmán, director de l’IES Ximén d’Urrea de l’Alcora, Marcos Rodríguez, professor de clarinet de l’Escola de Música Vicent Serrano de l’Alcora, José Diego, pianista i professor de repertori del Conservatori Superior Salvador Vaig seguir de Castelló, i José Luis Miralles, pianista i professor de piano del Conservatori Professional Mestre Tàrrega de Castelló, actuant com a secretari Cessar Torlá, professor de música de l’IES Ximén d’Urrea, i presentant l’acte Gemma Porcar. El Quartet de saxòfons “Mestre Tarrega2; del Conservatori Professional de Música de Castelló, pertany a l’aula de Música de Cambra del professor Jesús Orón Garcia i esta format pels alumnes, Jesús Ruiz (saxo soprano) , Fatima Broch (Saxo alt) , Maria Rubio (Saxo tenor) i Elena Gimeno (Saxo baríton) . Van obtindre un 2n premi i un premi de 500EUR.

cuarteto-de-saxos